Namnlista över personalen

Administration

Gustaf Arrhenius, VD
telefon: 08-402 12 26

Sabina Nilsson, VD-assistent
telefon: 08-402 12 27

Folke Tersman, Ställföreträdande VD
telefon: 08-402 12 22

Christina Alwert, Administrativ chef
telefon: 08-402 12 28

Ulrika Norlander, Ekonomiassistent
telefon: 08-402 12 44

Elisabeth (Isa) Bohlin, Löne- och HR-administratör
telefon: 08-402 12 43

Staffan Julén, Kommunikationschef
telefon: 073-509 92 15

Erika Karlsson, Kommunikatör
telefon: 08-402 12 36
Tjänstledig t.o.m. 2020-01-13

Henric Karlsson, Kommunikatör
telefon: 08-402 12 36

Magnus Linton, Författare och journalist
e-post: magnus.linton@iffs.se

Cecilia Byström, Forsknings- och projektkoordinator
telefon: 08-402 12 00

Mats Ingelström, Forsknings- och projektkoordinator
telefon: 08-402 12 37

Heléne Kinnervall, Office Manager
telefon: 08-402 12 38

Karita Sirén, Reception/växel
telefon: 08-402 12 38
Tjänstledig t.o.m. 2020-08-31

Helen de Canésie, Administratör
telefon: 08-402 12 34

Zahraa Zeir, Administratör
telefon: 08-402 12 47

Goran Garib, Vaktmästare
telefon: 073-347 21 57

 

Forskningspersonal

Anton B. Andersson, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Vuko Andric, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Erik Angner, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Ralf M. Bader, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Ludvig Beckman, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Katharina Berndt Rasmussen, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Marie Björnstjerna,  Forskningsassistent
telefon: 08-402 12 00

Anton Bjuggren Andersson, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Paul J Bowman, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Daniel Brancalion Lind, Forskningsassistent
telefon: 08-402 12 00

Eric Brandstedt, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Moa Bursell, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Magnus Bygren, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Krister Bykvist, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Karin Bäckstrand, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Timothy Campbell, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Christoffer Carlsson, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Göran Duus-Otterström, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Christofer Edling, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Emma Engström, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Erica Falkenström, Forskare
telefon: 070-594 60 07

Malcolm Fairbrother, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Axel Gosseries, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Hilary Greaves, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Michael Grätz, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Carina Gunnarson, Forskare
telefon: 0709-34 38 83

Johan E. Gustafsson, Forskare
teleon: 070-511 41 18

Michael Gähler, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Corrie Hammar, Forskningsassistent
telefon: 08-402 12 00

Anna Hedin Ekström, Doktorand
telefon: 08-402 12 00

Anders Herlitz, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Simon Hjalmarsson, Forskningsassistent
telefon: 08-402 12 00

Olle Häggström, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Arne Jarrick, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Karim Jebari, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Jan O. Jonsson, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Kirsti Jylhä, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Lisa Karlberg, Forskningsassistent
telefon: 08-402 12 00

Martin Kolk, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Patrik Lindenfors, Forskare
telefon: 070-341 86 87

Björn Lundgren, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Klas Markström, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Hernan Mondani, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Carina Mood, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Julia Mosquera, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Janken Myrdal, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Filip Olsson, Forskningsassistent
telefon: 08-402 12 00

Minna Persson, Forskningsassistent
telefon: 08-402 12 00

Stephanie Plenty, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Bi Puranen, Forskare
telefon: 08-14 92 44 eller 070- 572 17 21

Wlodek Rabinowicz, Forskare
E-post: wlodek.rabinowicz@fil.lu.se

Daniel Ramöller, Doktorand
telefon: 08-402 12 00

Melinda A. Roberts, Forskare
telefon: +1 609 771 2360 

Amir Rostami, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Jerzy Sarnecki, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Niels Selling, Forskare
telefon: 073-677 44 44

Katie Steele, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Hlynur Orri Stefansson
telefon: 076-428 17 87

Pontus Strimling
telefon: 08-402 12 00

Stefan Svallfors, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Olle Torpman, Forskare
telefon: 0736-96 86 81

Georg Treuter, Forskningsassistent
telefon: 08-402 12 00

Anna Tyllström, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Maria Törnqvist, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Irina Vartanova, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Ashwini Vasanthakumar, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Maria Wallenberg Bondesson, Forskare
telefon: 08-402 12 00

Stéphane Zuber, Forskare
telefon: 08-402 12 00

 

Forskare som vi ibland
arbetar tillsammans med

Giulia Andrighetto
e-post: giulia.andrighetto@gmail.com

Simon Birnbaum
e-post: simon.birnbaum@sh.se

Geoffrey Brennan
e-post: geoffrey.brennan@anu.edu.au

Christian Broberger
telefon: 08-5248 7038

John Broome
telefon: 0044 1865 276731

Åsa Burman
e-post: asa.burman@philosophy.su.se

Susanne Burri
e-post: susanne.burri@gmail.com

Anders Ekholm, Senior rådgivare
telefon: 070-641 48 87

Katarina Engberg

Kimmo Eriksson
e-post: kimmo.eriksson@mdh.se

Eva Erman
e-post: eva.erman@statsvet.su.se

Elizabeth Finneron-Burns
e-post: E.Finneron-Burns@warwick.ac.uk

Maja Fjaestad
e-post: majaf@kth.se

Helen Frowe
e-post: helen.frowe@philosophy.su.se

Bob Goodin
e-post: Bob.Goodin@anu.edu.au

Björn Halleröd
e-post: bjorn.hallerod@gu.se

Anandi Hattiangadi
telefon: 08-16 10 17

Peter Hedström
e-post: peter.hedstrom@liu.se

Wlodek Rabinowicz
telefon: 046-222 75 95

Bo Rothstein
e-post: bo.rothstein@pol.gu.se

Frida Rudolphi
e-post: frida.rudolphi@sofi.su.se

Jens Rydgren
e-post: jens.rydgren@sociology.su.se

Andreas Ryve
telefon: 073-662 07 36

Anders Sandberg
e-post: anders.sandberg@philosophy.ox.ac.uk

Mårten Schultz
e-post: marten.schultz@juridicum.su.se

Dean Spears
e-post: dean@riceinstitute.org

Joakim Sturup
e-post: joakim.sturup@iffs.se

Mikaela Sundberg
e-post: mikaela.sundberg@sociology.su.se

Jonas Tallberg
e-post: jonas.tallberg@statsvet.su.se

Aron Vallinder
e-post: vallinder@gmail.com

Åsa Wikforss
telefon: 08-16 21 07

Upp