inverka

PR och politik. Intervju med Anna Tyllström
Hur går det egentligen till när företag försöker påverka politiken via PR-konsulter? Anna Tyllström, forskare i företagsekonomi, gav sig ut på fältet i Almedalen för att studera taktikerna. Läs mer om
Information dynamics shape the sexual networks of Internet-mediated prostitution
2010. Proc Natl Acad Sci U S A 107:5706-5711. Abstract Like many other social phenomena, prostitution is increasingly coordinated over the Internet. The online behavior affects the offline activity; the r
Does educational attainment matter forattitudes toward immigrants in Chile? Assessingthe causality and generalizability of highereducation's so‐called “liberalizing effect” oneconomic and cultural threat
The British Journal of Sociology, vol. 75, issue 5 Abstract Despite a large literature consistently showing a relationship between higher levels of education and lower levels of ethnic prejudice, some pattaining

Demokratin och det nya offentliga samtalet
– om nya mediavanor, ökad polarisering och förändrade maktförhållanden Idag präglas det offentliga samtalet inte sällan av en aggressiv åsiktskultur färgad av polarisering. En debatt har uppkommit