goda

Den goda människans rasism? Paneldebatt del 3/3
www.iffs.se Seminarium om attityder till utrikesfödda på arbetsmarknaden och i vardagslivet, den 10 juni 2013. I dagens Europa är det allt vanligare att främlingsfientliga partier tar plats i demo

Den goda människans rasism? Paneldebatt del 2/3
www.iffs.se Seminarium om attityder till utrikesfödda på arbetsmarknaden och i vardagslivet, den 10 juni 2013. I dagens Europa är det allt vanligare att främlingsfientliga partier tar plats i demo

Den goda människans rasism? Paneldebatt del 1/3
www.iffs.se Seminarium om attityder till utrikesfödda på arbetsmarknaden och i vardagslivet, den 10 juni 2013. I dagens Europa är det allt vanligare att främlingsfientliga partier tar plats i demo

Den goda människans rasism? Mikael Hjerm
www.iffs.se Seminarium om attityder till utrikesfödda på arbetsmarknaden och i vardagslivet, den 10 juni 2013. I dagens Europa är det allt vanligare att främlingsfientliga partier tar plats i demo

Den goda människans rasism? Moa Bursell
www.iffs.se Seminarium om attityder till utrikesfödda på arbetsmarknaden och i vardagslivet, den 10 juni 2013. I dagens Europa är det allt vanligare att främlingsfientliga partier tar plats i demokrat

Offentliga samtal: Berikas eller utarmas det svenska språket?
Språkutveckling, invandring och internationalisering Ibland får vi läsa att det svenska språket är hotat. Det kan röra sig om engelskans inflytande på bekostnad av svenskan, ungdomens slangord och b
Lea Ypi: Can beauty save the world? On historical injustice, reconciliation and the role of aesthetic education
Venue: Institute for Futures Studies, Holländargatan 13, Stockholm, or online. Research seminar with Lea Ypi, Professor in Political Theory at the London School of Economics and Political Science and an

Lea Ypi: Can beauty save the world? On historical injustice, reconciliation and aesthetic education
'Beautiful world! Where hast thou gone?" asks Friedrich Schiller in his famous poem The Gods of Greece. He laments the loss of harmony in a world divided by injustice both past and present. In this le