Institutet för Framtidsstudier
Lättläst
  • Om Institutet
  • Medarbetare
  • Kontakta oss
  • Press
  • Om cookies
  • Hem
  • Forskning
  • Publikationer
  • Seminarier
  • Kurser & konferenser
  • TIA
  • World Values Survey
  • FuturICT
  • Lättläst Startsida
  • Forskning
  • Om Institutet
  • Personal
  • Kontakt

Lättläst Startsida

Institutet för Framtidsstudier
forskar om framtiden.
Institutet ska skapa debatt i samhället
om de hot och möjligheter
som finns i framtiden.

På Institutet forskar vi
om samhället idag och i framtiden.
Vi tittar till exempel på
hur många som föds,
var vi bor
och vad vi arbetar med.
Att forska om framtiden
gör att det blir lättare
att bestämma om framtiden.

Resultatet av forskningen
redovisas på olika sätt.
Forskarna kan skriva
i vetenskapliga tidningar
om sina resultat.
De kan också  ge ut
en bok eller rapport.

Ett annat sätt att redovisa resultat är
på konferenser som kallas Framtidsfokus.
Framtidsfokus är gratis men man måste
anmäla sig i förväg.

Institutet ger ut en tidning
som heter Framtider.
Den kommer ut 4 gånger varje år.
I tidningen skriver forskare och experter
om ett aktuellt ämne.
Ämnena kan till exempel
vara hälsa och miljö.
Ibland kommer tidningen ut på engelska.

Läs mer om hur man kan forska om framtiden

Upp

Skriv ut
EmailDela/Spara
Institutet för Framtidsstudier

Box 591
101 31 Stockholm
Besöksadress: Holländargatan 13
Telefon: 08-402 12 00

  • Forskning
    • Forskningsprogram
    • Forskningsområden
    • Forskare
  • Publikationer
    • Vetenskapliga artiklar
    • Arbetsrapporter
    • IF-rapporter
    • Övrigt
  • Seminarier
    • Öppna seminarier
    • Forskarseminarier
  • Om Institutet
    • Institutets historia
    • Styrelse
    • Årsredovisning
    • Om framtidsstudier
Copyright Institutet för Framtidsstudier 2010 - Institutet för Framtidsstudier, Box 591, 101 31 Stockholm - Besöksadress: Holländargatan 13